Roboții multifuncționali umanoizi

– Da dragă, te-ai întors de la mare? Și cum a fost? Te-ai întâlnit cu cineva… Bravo! V-ați întâlnit pe plajă și vreți să… vreți să rămâneți împreună?

Un timp doamna rămâne tăcută și ascultă cu atenție ce îi spune interlocutoarea, din care noi nu auzim nimic pentru a reproduce aici, decât un bâzâit ce vine din telefon. La un moment dat răspunde:

– Bravo. De, știu și eu ce să zic? E curat?

Bâz bâz bâz, îi răspunde interlocutoarea prin telefon.

– Vezi, zice ea, că ăștia naturalii mai au și boli. Eu una nu m-aș băga. Ăștia naturalii zic. Nu mai bine îți iei tu de la magazin robot? Ai văzut, după raionul aspiratoare, au cu model uman, conectate la AI… A, ai și tu?… Ai văzut că vorbesc perfect, fac curat, dau cu aspiratorul, spală vasele, fac tot ce le zici, au baterie, autonomie, te însoțesc oriunde, poți să mergi și la teatru cu ei. Îți alegi înălțimea, au dotări, au de toate… Îți iei de la magazin, după raionul aspiratoare sunt roboții multifuncționali umanoizi…

Bâz bâz.

– A, zici că ai și tu. Normal că ai și tu. Toată lumea are. Ai văzut că sunt curați, e cauciucul ăla de silicon, îți faci cu ei plăcerile cum vrei tu, învață în timp real, nu ai niciun conflict nu tu muci, nu tu tuse, nu tu boli și idei nebunești. Nu știu ce să-ți zic, faci cum vrei…

Iar nu se mai aude ce spune telefonul dar presupun că interlocutoarea își apără noua descoperire, din câte înțeleg eu, un băiat întâlnit pe plajă la mare.

– Draga mea, reluă femeia, tu fă cum știi, eu nu pot să-ți trăiesc viața în locul tău și nici să-ți dau sfaturi. Dar ăștia naturalii sunt… nu știu cum să-ți zic. Sunt altfel. Trebuie să ai grijă, se îmbolnăvesc, trebuie îngrijiți, dacă scapi de viruși te omoară cu pretenții și așa mai departe. Eu zic fă cum vrei doar că… nu știu… Ce zici ?

Nu auzim nici noi prea bine ce spune interlocutoarea.

– De deștepți sunt deștepți. Știu toată wikipedia și britanica pe de rost. Au mod aristocrat și commoner, se pot comporta ca și cum ar fi de viță nobilă. Da. Te duci la Settings, General, la Behavior… Da…

Iarăși un bâzâit după care femeia continuă:

– Pentru sex, nu. În niciun caz! Pentru sex, umanoizii de la magazini sunt perfecți, cu silicon, cu algoritmi de învățare, se updatează, știu exact ce-ți place… Dacă-ți iei Personal Company, au model și cu pielea parfumată. Iar ochi verzi au și la modelul standard. Nu mai zic că găsești casa lună, nu se mișcă din casă, nu pleacă cu altele. Așa să-l ai ca prieten, poate, mai vorbiți despre ceva, știu eu. Ce? Nu știu cum să-ți zic. Mi se par murdari ăștia naturalii. Sincer, fiecare are câte ceva. Și dacă n-au boală, au cine știe ce probleme cu mă-sa, cu ta-su sau cu frate-su. Știi, dar tu vrei să-i dai o șansă? Dă-i, mamă, dă-i. Doar să nu zici că nu ți-am spus. Dacă te îmbolnăvești să nu vii la mine. Eu zic mai bine ia-ți model nou de la magazin și stai liniștită…

Cred că, dincolo de bâzâitul telefonului, interlocutoarea doamnei a mai făcut un efort deznădăjduit de a-și apăra prietenul.

– A! Și nu sforăie! a concluzionat aceasta.

Lasă un comentariu